לוכד נחשים בירושלים

תמונת_מחבר
תם גד אוחיון
לוכד נחשים מורשה
תמונת_מאמר
05.10.2021

אנשים שמתגוררים בירושלים והסביבה נהנים מטבע עשיר, אבל גם בטבע וגם בעיר יש נחשים שיכולים לחדור לגינות ובתים, גם נחש תינוק (אבקוע) של נחש צפע יכול להיות מסוכן, לוכד נחשים בירושלים ידע לזהות את סוג הנחש ולתת לכם מחיר כבר בשיחת הטלפון, לייעוץ חינם חייגו 03-3810040

נתקלתם בנחש?
או ליתר דיוק, מה לא לעשות כאשר נתקלים בנחשים. ישנם אנשים שמנסים ללכוד את הנחש בעצמם או אפילו להרוג אותו. הפעולות האלה אסורות ומסוכנות. אל תתעסקו עם הנחש. אם הבחנתם בנחש בגינה או שהוא נכנס אל הבית, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשמור מרחק של שני מטרים לפחות ולהרחיק את כל מי שנמצא באזור כולל חיות מחמד. התחילו להתרחק לאט לאט מהנחש, מבלי לבצע תנועות זריזות שעלולות להבהיל אותו ולעורר אותו לתקוף. ברגע שאתם נמצאים במרחק בטוח, עכשיו זה הזמן לקרוא ללוכד נחשים מורשה כדי ללכוד את הנחש.
במידה ואתם מתגוררים בירושלים והסביבה הגעתם למקום הנכון, לוכד נחשים מורשה מטעם רשות הטבע והגנים יגיע עד אלייך תוך חצי שעה או ארבעים דקות לכל היותר, ירושלים היא עיר שמאכלסת נכון לשנת 2021 קרוב למיליון בני אדם, ירושלים היא העיר עם מספר הקריאות הרב ביותר ללוכד נחשים. כמובן שמזעיקים לוכד נחשים כאשר נתקלים בנחש, בבית או בגינה בירושלים, אז למה בירושלים והסביבה יש כל כך הרבה נחשים (באופן יחסי)?

1. הבנייה באבן הירושלמית שמאפיינת את העיר והבתים העתיקים (מאפשרים מסתור נוח).
2. העיר מוקפת ביערות וחורש שבו חיים מינים מקומיים.
3. ירושלים פרושה על פני שטח רחב, שטח השיפוט של העיר כולל 125,420 דונם.
4. הטופוגרפיה של ירושלים כוללת עמקים ונחלים שעוברים לאורכה ולרוחבה של העיר.
5. כמו כל עיר גדולה יש בעיר שפע של חולדות ועכברים.
6. מטרופולין ירושלים כולל יישובים ומושבים רבים המאופיינים בבתים צמודי קרקע.

לוכד נחשים של הלוכדים
לצערנו כמו בכל תחום גם שתחפשו לוכד נחשים תוכלו להיתקל בחובבן, ישנם לוכדים ומדבירים שמציעים שירותי לכידת נחשים ללא היתר, לוכדי הנחשים של הלוכדים מחזיקים בהיתר לכידה בתוקף מטעם רשות הטבע והגנים ובעלי וותק וניסיון בתחום, לוכד נחשים של הלוכדים יעבוד עם ציוד הומני ומאושר, בתום האירוע הלוכד יחזיר את הנחש לטבע לאחר תיאום עם פקח אזורי.

נחשים ארסיים
בישראל יש 9 מינים של נחשים ארסיים בסך הכל, רוב המינים חיים במדבר. פתן שחור, שפיפון, עכן קטן, עכן גדול, עכן חרטומים, צפע מצוי, צפע החרמון, אפעה מגוון וצפעון שחור (ידוע גם בשם שרף עין גדי), הנחש הארסי שנפוץ באזור ירושלים הוא הצפע המצוי. בישראל מעל לארבעים מיני נחשים לכן מאוד יכול להיות שנתקלתם בנחש שאינו ארסי, התקשרו לשיחת ייעוץ חינם ואל תיקחו סיכונים מיותרים.

עזרה ראשונה בהכשת נחש
חשוב שנבין שכשמדובר בהכשת נחש אין לדעת איך הגוף שלכם יגיב, לאנשים שונים יש תגובה שונה לארס ויש אנשים שיהיו רגישים יותר, הטיפול הטוב ביותר להכשת נחש הוא מניעה, חלק מאוד משמעותי ממקרי ההכשה קורה שמנסים ליצור אינטרקציה עם הנחש, נתקלתם בנחש? שמרו על קשר עין ועל מרחק בטיחות של 2 מטר והזעיקו לוכד מורשה, יחד עם זאת יש מקרים בהם הכשה מתרחשת שהנחש חושב שניסינו לפגוע בו ואנחנו כלל לא מודעים להימצאותו של הנחש בשטח, כדי למנוע "תאונות" שכאלה לבשו נעליים סגורות במהלך טיולים בטבע, תדאגו לפנות גרוטאות מיותרות מהחצר ולהדביר מזיקים באופן שוטף. במידה וההכשה התרחשה מאוד חשוב להתייחס לכל הכשה כסכנת חיים ולהזעיק עזרה. עד להגעה של כוחות ההצלה הרחיקו אנשים ובע"ח מהנחש והניחו את הנפגע במנוחה, הורידו תכשיטים ופריטי לבוש לוחצים מאזור ההכשה וקבעו את הגפה לגוף, במקביל תנסו להרגיע את הנפגע.

מה אסור לעשות בהכשת נחש? להניח חסם עורקים, למצוץ את הארס, לחתוך את מקום ההכשה, לקרר את המקום ולהגיש לנפגע מזון. הפעולות הנ''ל לא רק שלא יטיבו עם הנפגע, אלא יש בביצוע הפעולות הללו פוטנציאל להידרדרות במצבו של הנפגע. במידה והנפגע מאבד הכרה ונשימה יש להתחיל בהחייאה כולל שימוש בדפיברילטור.

כמה עולה לוכד נחשים בירושלים
המחיר שנגבה עבור סריקה או לכידה לרוב יהיה זהה ונע (ברוב המקרים) בין 600-800 ש"ח. הסיבה שבגינה סריקה עולה כמו לכידה בין אם הנחש נפס ובין אם לאו היא שהלוכד צריך להתאמץ יותר בסריקה שמיקום הנחש אינו ידוע, סריקה אחר נחש שמיקומו אינו ידוע תהיה מסוכנת יותר ומורכבת יותר, גם שלוכד נחשים לא מאתר את הנחש הוא אמור לתת אחריות שבמידה והנחש יחזור הלוכד יגיע לסריקה נוספת ללא חיוב חוזר. לכידה יכולה להסתיים תוך דקות במקרים מסויימים ולפעמים גם לאחר שעתיים או שלוש, אין אירוע לכידה שזהה לקודמו ומורכבות הלכידה משתנה ממקרה למקרה, לכידה מורכבת לדוג' תהיה של נחש בתוך רכב שאין ללקוח מושג למיקומו המדוייק של הנחש, לכידה פשוטה לדוג' תהיה נחש שנמצא בחדר וקיים קשר עין עם הנחש.

מרכיבי המחיר של לוכד נחשים
הלוכד צריך להיות זמין לקריאות 24/7 ולהגיע ליעד במהירות, לאחר הלכידה הלוכד חייב לשחרר את הנחש בחזרה לטבע ולדווח על כך לפקח של רשות הטבע והגנים ובנוסף למלא דו"ח לכידה שיוגש בסוף שנה על כל לכידה ולכידה, חברות ביטוח נמנעות מלבטח לוכדי נחשים שכן מדובר בעבודה מסוכנת ביותר ולסיום על הלוכד לעבור הכשרות ורענונים תקופתיים מעת לעת.

לוכד נחשים בירושלים והסביבה
הלוכדים מספקת שירותי לכידה הומניים בפריסה ארצית, הלוכדים של מחוז ירושלים עובדים בשכונות העיר לרבות גבעת זאב, גילה, עין כרם, רמות אלון, גבעת שאול, מאה שערים, מוסררה, בית הכרם, נווה יעקב ועוד, לוכד מקצועי לא ישלח ללקוח במידה וזמן ההגעה המשוער שלו יהיה ארוך יחסית לכן יש לנו לוכדים גם מהיישובים שסובבים את העיר כמו הר אדר, מבשרת ציון, גבעת יערים, נווה אילן, רמת רזיאל, צובה, נווה דניאל, צור הדסה, אשתאול ועוד.