לוכד נחשים בדרום

תמונת_מחבר
תם גד אוחיון
לוכד נחשים מורשה
תמונת_מאמר
27.11.2021

דרום הארץ הוא האזור העשיר ביותר במיני נחשים ארסיים, לוכד נחשים בדרום ידע לזהות את הנחש וללכוד אותו במהירות ובמקצועיות.

נחשים בדרום
אם אתם גרים בדרום, אז חשוב לדעת כי חוץ מצפע החרמון אפשר למצוא את כל מיני הנחשים הארסיים שחיים בארץ, גם הצפע המצוי שאחראי לרוב מקרי ההכשה בישראל נפוץ בחלקו הצפוני של הדרום כולל עוטף עזה.
נחש הצפע נפוץ עד לקו באר שבע (כולל) אם כי לעיתים רחוקות ניתן לראות אותו מעט דרומה משם אך זה אינו אזור המחייה הטבעי שלו, הצפע המצוי יודע לטפס ולשחות והוא פעיל בעיקר בלילה כמו רוב הנחשים הארסיים שחיים בישראל.

נחשים ארסיים בדרום
חוץ מהצפע המצוי ניתן למצוא בדרום גם את הנחשים הבאים אפעה מגוון, צפעון שחור/שרף עין גדי, עכן קטן, עכן גדול, עכן חרטומים, שפיפון והפתן השחור.
הפתן השחור חי גם באזור באר שבע ושם ניתן למצוא את הזעמן השחור (שאינו ארסי), למרות הדימיון ביניהם לוכד נחשים בדרום ידע לזהות מי ארסי ומי לא, נחש שחור נוסף שחי בדרום הוא הצפעון השחור, נחש זה הוא בעל הארס הקטלני ביותר ואין בארץ נסיוב לטיפול בארס שלו, הצפעון השחור שונה משאר הנחשים הארסיים בכך שהוא שולף את שן הארס מהצד ולא מקידמת הפה.
גם באילת ניתן למצוא נחשים ארסיים ולמעשה נחשי האפעה מצויים בעיר וסביבתה, לנחש זה קיים נסיוב לטיפול בארס.

דוגמאות לקריאות של לוכד נחשים בדרום
נחש צפע בתוך בריכה בבית פרטי – באר שבע.
אפעה מגוון בתוך מחסן של חנות – ירוחם.
זעמן מטבעות מאחורי חלוקי נחל בגינה – שדרות.
צפע מצוי בתוך שיח בגינה – עומר.
תלום קשקשים מצוי בתוך סוכה – אשקלון.
זעמן שחור בתוך כלוב ציפורים – מיתר.
פתן שחור בחנייה – נאות חובב.
זעמן מטבעות במנוע של אוטו – אופקים.

לוכד נחשים בדרום מסביר איך מרחיקים נחשים מהבית
הנחש הוא חיית בר מוגנת על פי חוק, למרות שאנשים רבים רואים את הנחש כחיה מזיקה כמו חולדה או מקק חשוב לדעת שכל ניסיון לפגוע בנחש הוא אסור ומסוכן.
אין שום דרך להבטיח במאה אחוז שנכנס לא יכנס לבית או לגינה, הנחש הוא חיה חמקמקה שמפתיעה כל פעם מחדש, מאידך יש מספר פעולות פשוטות שיקטינו באופן משמעותי הסיכוי שנחש יחליט להיכנס דווקא לגינה שלכם.
הכי חשוב זה לטפל מזון זמין שיכול למשוך נחש לגינה, נחשים ניזונים גם ממכרסמים כמו עכברים וחולדות, אם נתקלתם בחולדה בגינה רצוי לדאוג להזמין לוכד חולדות כמה שיותר מהר ולא להזניח את הבעיה.
פרט למזון נחש יכול להיכנס לבית בחיפוש אחר מחבוא או טמפרטורה נעימה יותר מזו השוררת בחוץ, חשוב לדאוג להתקין רשתות נגד חרקים בכל חלונות הבית.
חשוב לוודא שמפתן דלת הכניסה צמוד לדלת ולא מאפשר מעבר של נחש לתוך הבית.

לוכד נחשים מורשה
לוכד נחשים הוא אדם שעוסק בלכידת נחשים למחייתו, לוכד נחשים בדרום ידע איפה לחפש את הנחש ואיך ללכוד אותו בצורה בטוחה והומנית.
לוכד נחשים צריך להיות זמין 24/7 לקריאות ולכן רבים מלוכדי הנחשים עוסקים במקצוע זה כעבודה נוספת, לא כל מי שמציע שירות לכידת נחשים מורשה לעשות זאת, חשוב להזמין לוכד שמורשה מטעם רשות הטבע והגנים גם בגלל המקצועיות הנדרשת מהלוכד.
הלוכדים שירותי לכידת נחשים מספקים לוכד נחשים מורשה בלבד, פרט להיתר הלכידה הלוכדים שלנו מנוסים מאוד לוכד נחשים בדרום הגעת למקום הנכון, לוכדי נחשים בפריסה ארצית.

הכשת נחש
שמדברים על נחשים יש אנשים שמיד מתעורר בהם פחד מכל מפגש עם נחש, יש אנשים שפחד מנחש כל כך קיצוני אצלהם שאפילו חלום על נחש יכול להתפרש עבורם כסיוט, האמת שהפירוש של חלום על נחש על פי הקבלה דווקא חיובי במקרה בו החולם הוכש.
במציאות אין צורך לפחד, במידה ולא נפתיע או ננסה לפגוע בנחש הנחש לא יכיש, הנחש לא ינסה לרדוף אחרינו אך אם התרחשה הכשה חשוב לדעת שהכשת נחש היא מסוכנת ויכולה לגרום גם למוות.
חשוב להגיש עזרה ראשונה לנפגע, עזרה ראשונה במקרה הכשה תכלול אזעקת עזרה (אמבולנס) שמירה על מרחק בטיחות מהנחש ותיעוד שלו (רק אם אפשר), הרגעה של הנפגע, הורדה של תכשיטים או נעליים מאזור ההכשה וקיבוע הגפה שנפגעה.
אסור לקרר את אזור ההכשה, אסור לתת לנפגע מזון או לעודד אותו להקיא כמו כן אסור למצוץ את הארס ואסור להניח חסם עורקים.

לוכד נחשים בדרום מחיר
המחיר עבור השירות נע בדרך כלל בין שש מאות לשמונה מאות ש"ח, לעיתים לוכד נחשים בדרום נדרש ללכידה מורכבת בין אם זה נחש בגג ובין אם זה נחש במנוע של אותו במקרים כאלה המחיר יכול להיות יקר יותר, גם היום בו ראינו נחש בדרום יכול להשפיע על המחיר, לכידה בשבת וחג גם יכולה להיות יקרה יותר אצל חלק מהלוכדים.

נחש קטן
אל תשכחו שפעם גם אתם הייתם קטנים, גודל (בלבד) לא מספיק בשביל הלוכד כדי לזהות את מין הנחש, נחש תינוק בגודל של אצבע, בבגרות יכול להגיע גם למטר וחצי, הנחשים הארסיים מסוכנים גם שהם קטנים ולכן אם נתקלתם בנחש קטן בגינה אסור לזלזל בכך וחשוב להזמין לוכד נחשים בדרום.
מאמרים נוספים באותו עניין